April måned har budt på...

Grøntsagernes svar på Fifty Shades of Grey

Sundhedsstyrelsen har nu lanceret en ny kampagne i kampen om, at få mænd til at spise mere frugt og grønt. Kvinder spiser i gennemsnittet 480g frugt og grønt og mænd kun 400g op imod de 600g, der anbefales dagligt.

Videnskabelige undersøgelser viser, at frugt og grønt hver dag beskytter mod kræft, hjertekarsygdomme og type 2 diabetes. Derfor er der etableret et samarbejde mellem myndigheder herunder Sundhedsstyrelsen, sundhedsorganisationer og frugt- og grønterhvervet – 6 om dagen. 6 om dagen kampagnen arbejder for at få danskerne til at spise mere frugt og grønt. Helst 6 om dagen eller 600 gram frugt og grønt om dagen.

6 om dagenHverken mænd eller kvinder opnår hvad sundhedsstyrelsen anbefaler, men det tyder på, at mændene som målgruppe er sværest at få med på bølgen. Derfor er denne nye kampagne lavet, og jeg synes personligt, at den rammer målgruppen meget godt. Kampagnen hedder i forvejen ‘6 om dagen’, hvilket gør det meget oplagt at se, om sex kan få mænd til at spise flere grøntsager. Se kampagnen lige her: Spis 6 om dagen

Hvad synes i om den nye kampagne?
Om man kan lide kampagnen eller ej, får den i hvert fald sat tankerne i gang hos danskerne, og får os til at huske den, og forhåbentlig ubevidst overveje at tilføje mere frugt og grønt i kosten.

 

4 kommentarer

  • Tenna

    Jeg synes, at det er godt, at du sætter fokus på dette. Jeg vil blot pointere, at kampagnen overhovedet ikke er ny, da den i sin tid blev lanceret tilbage i 1999 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Billedet er vildt sjovt og godt fundet på, men synes videoen er lidt i overkanten. Ville have været sjovere, hvis den havde været skåret mindre ud i pap og haft færre stønnelyde 😛

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • healthup1356035903593

      Billedet er faktisk fra deres gamle kampagne i år 1999 og videoen er den nye af slagsen 🙂 Jeg giver dig ret, men synes nu alligevel det er meget sjovt og humoristisk – jeg er sikker på vi danskere godt kan klare ironien i den 😉 Reklamer handler jo i det store hele altid om, at få os til at huske dem, med håbet om, at vi tænker over budskabet i den.
      Kh. Christina

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

April måned har budt på...