Kostplan i relation til min træning

Glutenfrie quinoa bananpandekager

IMG_8091Hvis der er noget, jeg har været addicted til længe, så er det bananpandekager. Normalt laver jeg dem med havregryn, men nu hvor jeg forsøger at leve glutenfrit, har jeg måtte skippe havregrynene. Du kan købe havregryn, som er glutenfrie, men til gengæld koster de også meget mere. Derfor har jeg i denne opskrift skiftet havregrynene ud med quinoa. Det gør pandekagerne rige på protein, og øger derfor mæthedsfornemmelsen.
Et andet godt forslag hvormed du kan skifte havregrynene ud til morgenmad kunne være en quinoa granola.

Du skal bruge (1 portion):
Ca. 1 dl quinoa
1 moden banan
1 æg
3 tsk kanel
Kokosolie til stegning

1. Kog quinoaen som anvist på pakken i ca. 12 min. (der må gerne stadig være en smule bid i dem). Sig evt. overskydende vand fra
2. Mos banan og æg med en gaffel og tilsæt kanel samt den kogte quinoa
3. Opvarm en pande med lidt kokosolie
4. Brug ca. 1 stor spiseskefuld dej til hver pandekage. De kan godt være lidt svære at vende, og bør ikke steges ved for høj varme
5. Server dem med sæsonens friske frugter

IMG_8093IMG_8089

   

2 kommentarer

  • Hvorfor har jeg dog aldrig tænkt på at putte quiona i mine pandekager? Tak for tippet 😀

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • healthup

      Hej Anna
      Ja det slog mig også pludselig – why not? Nogle gange må man være kreativ 😉
      KH. Christina

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Kostplan i relation til min træning